Vertrouwenspersoon

Onze (interne) vertrouwenspersoon maakt deel uit van het schoolteam en is het aanspreekpunt voor leerlingen, ouders/verzorgers en teamleden met vragen, zorgen, klachten of problemen die liever vertrouwelijk besproken worden. Het gaat hierbij om schoolgerelateerde zaken. De vertrouwenspersoon kan ook helpen zonder de inhoud van het probleem te kennen.

De vertrouwenspersoon neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht en gaat vertrouwelijk om met alle zaken en informatie. Deze vertrouwelijkheid vervalt niet nadat betrokkene zijn taak als vertrouwenspersoon heeft beëindigd.

De vertrouwenspersoon lost eventuele problemen niet op, maar luistert, helpt zoeken naar oplossingen, verwijst door of bemiddelt. De interne vertrouwenspersoon kan advies vragen aan de externe vertrouwenspersoon. Deze contacten zijn strikt vertrouwelijk.

De externe vertrouwenspersoon is onafhankelijk, het is iemand van buiten school én het bestuur.

Als een probleem binnen het bestuur niet intern kan worden opgelost, kan de externe vertrouwenspersoon ingeschakeld worden.

De interne vertrouwenspersoon van de Molenwiek is Mirjam Touw.  Zij is bereikbaar via de mail: m.touw@csgdewaard.nl

De externe vertrouwenspersonen van CSG De Waard is Marissa Buijs-Tanis. Zij is op doordeweekse dagen bereikbaar op telefoonnumer: 06-46340845 of via de mail: marissa@gomaris.nl